INTERAKCYJNE FUNKCJE NAUCZYCIELA

Dodatkowo należy poinformować uczniów, jak cele danej lekcji mają się do poprzednich i, w większości przypadków, jak mają się do celów nadrzędnych, długofalowych. Uczniowie powinni wiedzieć tak­że, jak jest przewidziany tok lekcji i czas trwania jej poszczególnych części.Wskazanie sensu lekcji i ogólna prezentacja przewidzianego materiału są ważne w każdym przypadku, szczególnie na lekcjach poświęconych umiejęt­nościom. Lekcje takie zwykle nastawione są na wyrobienie składowych umie­jętności, których związek z innymi nie musi być jasny dla uczniów, a sens uczenia się ich powinien być oczywisty. Jednocześnie wymagają one od uczniów motywacji do nauki i gorliwości w wykonywaniu ćwiczeń. Znajo­mość teorii, na której opiera się dana umiejętność, i powodów, dla których trzeba ją opanować, wzmaga motywację i zaangażowanie uczniów, w przeci­wieństwie do takich ogólników, jak: „to wam się przyda”, „to pomoże wam dostać pracę”, „tego wymaga program”.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj! Nazywam się Izabela Berezowska i jestem stylistką modową. Bloga prowadzę w formie hobby. Znajdziesz tutaj artykuły modowe i także recenzje kosmetyków. Jeśli Ci się podoba to zapraszam do zostawienia komentarza.