KORZENIE MODELU

Korzenie modelu nauczania bezpośredniego są rozgałęzione. Znajdziemy wśród nich opisaną już w rozdziale 8. psychologię poznawczą i wiedzę o prze­twarzaniu informacji przez człowieka. Joyce i Weil (1980) podkreślają wkład psychologii behawiorystycznej i psychologii szkolenia kadr. Madeline Hunter (1987) przypisuje zasługi pracom Gagne (1977), na których oparła swoje wzorce lekcji. Rosenshine i Stephens (1986) odkryli w wydanej w 1945 roku przez Wojenną Komisję Zasobów Ludzkich książce How to instruct („Jak nauczać”) wiele materiału dotyczącego nauczania bezpośredniego. Większość badań nad czasem i uczeniem się, na które powoływaliśmy się w, także znajduje zastosowanie w modelu nauczania bezpośredniego.

Witaj! Nazywam się Izabela Berezowska i jestem stylistką modową. Bloga prowadzę w formie hobby. Znajdziesz tutaj artykuły modowe i także recenzje kosmetyków. Jeśli Ci się podoba to zapraszam do zostawienia komentarza.