NACISK NA POCHWAŁY

Wiemy z własnych doświadczeń, że wolimy pozytywne sprzężenie zwrotne od negatywnego. Po prostu pochwały przyjmujemy lepiej niż wytykanie naszych błędów. Nauczyciele przeto, zwłaszcza kiedy uczniowie opanowują nowe pojęcia i wiadomości, powinni raczej chwalić i potwierdzać prawidłowe czyn­ności ucznia, choć oczywiście wszystkie spostrzeżone błędy muszą być po­prawiane. O tym, jak wykorzystywać z pożytkiem dla ucznia pochwały, mówiliśmy w rozdziale 6. Madeline Hunter (1982, s. 85—90) podsuwa nau­czycielowi trzy sposoby radzenia sobie z błędnymi odpowiedziami i błędnie wykonywanymi czynnościami:Dowartościuj błędną odpowiedź albo błędnie wykonaną czynność, do­dając pytanie, do którego odpowiedź ta pasowałaby. Na przykład: „Jerzy Waszyngton to byłaby dobra odpowiedź, gdybym spytała, kto był pierwszym prezydentem Stanów Zjednoczonych”.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj! Nazywam się Izabela Berezowska i jestem stylistką modową. Bloga prowadzę w formie hobby. Znajdziesz tutaj artykuły modowe i także recenzje kosmetyków. Jeśli Ci się podoba to zapraszam do zostawienia komentarza.