UCZĄC SIĘ POJĘCIA

Ucząc się pojęcia, uczeń nie powinien mieszać cech nieistotnych, choćby w dużym stopniu typowych, z istotnymi cechami pojęcia.Ważne jest też, skąd czerpie się definicję pojęcia i zbiór cech istotnych. Czasami znajduje się je w słowniku dołączonym do podręcznika, kiedy indziej w poradnikach programowych. Do wszystkich trzeba podchodzić ostrożnie. Markle (1975, s. 7) przestrzega, że „niektóre słowa spotykane w definicji nie są związane z czynnością klasyfikowania”. Na przykład pod hasłem „pies” słownik Webstera informuje, że pies został udomowiony w czasach prehistorycznych. Interesujący to, być może, fakt, ale bezużytecz­ny, kiedy trzeba dokonywać klasyfikacji.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj! Nazywam się Izabela Berezowska i jestem stylistką modową. Bloga prowadzę w formie hobby. Znajdziesz tutaj artykuły modowe i także recenzje kosmetyków. Jeśli Ci się podoba to zapraszam do zostawienia komentarza.