ZADANIA POZALEKCYJNE

Aby osiągnąć wyższe stopnie opanowania pojęć, jak zaleca to Klausmeier (1980), uczeń powinien:umieć zdefiniować pojęcie i znać cechy istotne pojęcia,umieć rozpoznawać przykłady i nieprzykłady,uwzględniając cechy istotne, oceniać przykłady i nieprzykłady.Jeśli więc uczeń opanował pojęcie „wyspa”, to kiedy podamy mu przy­kłady wysp, zatok, jezior i półwyspów, potrafi:nazwać pojęcie i wskazać przykłady wysp,nazwać cechy istotne wysp i odróżnić je od nieistotnych,wskazać, pod jakim względem wyspy różnią się od zatok, jezior i półwyspów; uwzględniając cechy istotne wyspy, powie, że półwysep nie jest otoczony wodą ze wszystkich stron. Klausmeier (1980, s. 127—130) podaje przykład testowych zadań wyboru sprawdzających zrozumienie pojęcia.

Witaj! Nazywam się Izabela Berezowska i jestem stylistką modową. Bloga prowadzę w formie hobby. Znajdziesz tutaj artykuły modowe i także recenzje kosmetyków. Jeśli Ci się podoba to zapraszam do zostawienia komentarza.